가톨릭 교리서 DOCTRINE

가톨릭 교리서

검색 (목차 또는 내용) 검색

Catechismi Catholicae Ecclesiae

교회 교리서
PROOEMIUM
교회 교리서

V. Pro huius Catechismi usu practicae animadversiones

V. 본 교리서의 활용을 위한 실제적 지침

18 Hic Catechismus ut totius fidei catholicae concipitur organica expositio. Propterea tamquam unum quid legendus est. Eo quod lector in margine textus saepe ad alios remittitur locos (per numeros typis minoribus compositos qui se ad alias referunt paragraphos de eadem re agentes), et ope indicis analytici in extremo volumine positi, fit ut unumquodque argumentum in sua cum fidei summa conspici possit coniunctione.
18 이 교리서의 목적은 가톨릭 신앙 전체를 유기적으로 제시하고자 하는 것이다. 그러므로 이 책은 전체를 하나로 읽어야 한다. 난외의 많은 주(본문 옆에 쓰인 작은 숫자는 같은 주제를 다룬 다른 항목을 표시한다.)와 책 끄트머리의 주제별 색인은 각 주제를 신앙 전체에 대한 관계 안에서 볼 수 있게 해 준다.
19 Saepe sacrae Scripturae textus litteraliter non afferuntur, sed mera ad illos (per “cf”) in nota fit allegatio. Pro talium locorum profundiore intellegentia ad textus ipsos accedere oportet. Hae biblicae allegationes pro catechesi sunt laboris instrumentum.
19 종종 성경 구절들을 문장 그대로 인용하기보다는 ‘참조’라고 하여 그 내용을 소개하였다. 그 내용을 깊이 이해하려면 해당되는 성경 본문을 찾아보는 것이 좋다. 이러한 성경 참조는 교리 교육의 실제적인 도구가 될 것이다.
20 Litterarum minorum usus quibusdam in locis indicat de historicae vel apologeticae indolis agi notationibus, vel de expositionibus doctrinalibus complementariis.
20 작은 글씨로 인쇄된 대목들은 역사적, 호교론적 또는 보완적인 교리 설명이다.
21 Allegationes litteris minoribus expressae fontium patristicorum, liturgicorum, magisterialium et hagiographicorum ad expositionem doctrinalem ditandam ordinantur. Hi textus pro usu directe catechetico saepe sunt selecti.
21 교부들의 저술이나 교도권의 가르침 또는 전례문, 성인전에서 인용하여 작은 글씨로 표기한 인용문들은 교리에 대한 더욱 풍부한 설명을 위한 것이다. 이러한 글들은 주로 교리 교육에 직접적으로 사용하기 위한 것들이다.
22 In fine cuiusque argumenti unitatem quamdam constituentis, textuum brevium series, per formulas concisas, doctrinae essentialia comprehendunt. Haec “compendia” intendunt locali catechesi praebere suggestiones pro formulis syntheticis et aptis quae memoriae mandentur.
22 각 주제별 단위의 끝에는 일련의 간략한 글들로 가르침의 중요한 요점들을 간추려 놓았다. 이러한 ‘간추림’은 교리 교육 현장에서 종합적이고 암기하기 쉬운 형식으로 교리 내용을 제시하게 하려는 것이다.