가톨릭 교리서 DOCTRINE

가톨릭 교리서

검색 (목차 또는 내용) 검색

PARS PRIMA PROFESSIO FIDEI

교회 교리서
SECTIO SECUNDA: FIDEI CHRISTIANAE PROFESSIO CAPUT TERTIUM CREDO IN SPIRITUM SANCTUM ARTICULUS 9 “CREDO SANCTAM ECCLESIAM CATHOLICAM”
교회 교리서

Ecclesiae symbola

교회의 상징들

753 In sacra Scriptura, multitudinem invenimus imaginum et figurarum quae inter se connectuntur, per quas Revelatio de Ecclesiae mysterio loquitur inexhauribili. Imagines ex Vetere Testamento desumptae variationes constituunt eiusdem ideae illis subiacentis, ideae “populi Dei” In Novo Testamento, omnes hae imagines novum inveniunt centrum eo quod Christus “Caput” fit huius populi, qui exinde corpus est Eius. Circa hoc centrum imagines glomerantur “sive a vita pastorali vel ab agricultura, sive ab aedificatione aut etiam a familia et sponsalibus desumptae”
753 성경에는 교회의 깊은 신비를 말하기 위해 계시에서 사용되는 서로 연결된 수많은 표상들이 있다. 구약 성경은 ‘하느님의 백성’이라는 근본 개념을 드러내고자 여러 가지 표상을 사용하고 있다. 신약 성경에서 이 모든 표상은 새로운 구심점을 발견하게 되는데,(129) 이는 그리스도께서 이 백성의 ‘머리’가 되셨으며(130) 이제 그들은 그분의 몸이 된다는 사실에서 비롯된다. 이 구심점을 중심으로 “유목 생활이나 농사, 건축 또는 가정과 부부 생활”(131) 에서 빌려 온 표상들이 결집되어 있다.
754 “Est enim Ecclesia ovile, cuius ostium unicum et necessarium Christus est. Est etiam grex, cuius Ipse Deus pastorem Se fore praenuntiavit, et cuius oves, etsi a pastoribus humanis gubernantur, indesinenter tamen deducuntur et nutriuntur ab Ipso Christo, bono Pastore Principeque pastorum, qui vitam Suam dedit pro ovibus”
754 “교회는 양 우리이며 그 유일하고 반드시 필요한 문은 그리스도이시다.(132) 교회는 또한 양 떼이며, 하느님께서 친히 그 목자가 되시겠다고 예고하셨다.(133) 비록 그 양들이 인간 목자들의 다스림을 받지만, 착한 목자이시며 목자들의 으뜸이신 그리스도께서 끊임없이 그 양들을 기르시고 이끌어 주신다.(134) 그리스도께서는 양들을 위하여 당신 목숨을 바치셨다.(135) (136)
755 “Est Ecclesia agricultura seu ager Dei. In illo agro crescit antiqua oliva, cuius radix sancta fuerunt Patriarchae, et in qua Iudaeorum et gentium reconciliatio facta est et fiet. Ipsa plantata est a caelesti Agricola tamquam vinea electa. Vitis vera Christus est, vitam et fecunditatem tribuens palmitibus, scilicet nobis, qui per Ecclesiam in Ipso manemus, et sine quo nihil possumus facere”
755 “교회는 하느님의 농사 곧 하느님의 밭이다.(137) 그 밭에서 옛 올리브 나무가 자라고 있다. 성조들이 그 거룩한 뿌리이며, 거기에서 유다인들과 이방인들의 화해가 이루어졌고 또 이루어질 것이다.(138) 바로 그 밭을 천상의 농부께서 포도밭으로 선택하셨다.(139) 그리스도께서는 참된 포도나무이시며 그 가지들인 우리에게 생명을 주시고 많은 열매를 맺게 하신다. 우리는 교회를 통하여 그리스도 안에 머무르며, 그리스도를 떠나서는 아무것도 할 수 없다.(140) (141)
756 “Saepius quoque Ecclesia dicitur aedificatio Dei. Dominus Ipse Se comparavit lapidi, quem reprobaverunt aedificantes, sed qui factus est in caput anguli (Mt 21,42 et par; Act 4,11; 1 Pe 2,7; Ps 118,22). Super illud fundamentum Ecclesia ab Apostolis exstruitur, ab eoque firmitatem et cohaesionem accipit. Quae constructio variis appellationibus decoratur: domus Dei, in qua nempe habitat Eius familia, habitaculum Dei in Spiritu, tabernaculum Dei cum hominibus, et praesertim templum sanctum, quod in lapideis sanctuariis repraesentatum a sanctis Patribus laudatur, et in liturgia non immerito assimilatur Civitati sanctae, novae Ierusalem. In ipsa enim tamquam lapides vivi his in terris aedificamur. Quam sanctam Civitatem Ioannes contemplatur, in renovatione mundi descendentem de caelis a Deo, "paratam sicut sponsam ornatam viro suo" (Apc 21,1-2)”
756 “또 흔히 교회를 하느님의 건물이라고 한다.(142) 주님께서 친히 당신을 돌에 비겨, 집 짓는 이들이 버린 돌이 바로 모퉁이의 머릿돌이 되었다고(마태 21,42과 병행구; 사도 4,11; 1베드 2,7; 시편 118[117],22) 하셨다. 그 기초 위에서 교회가 사도들을 통하여 지어졌고,(143) 그 기초 때문에 교회는 견고한 결속력을 지닌다. 그 건물은 여러 가지 이름으로 꾸며진다. 하느님의 집,(144) 곧 하느님의 가족들이 살고 있는 곳, 하느님의 신령한 거처,(145) 하느님께서 사람들과 함께 계시는 장막,(146) 특히 거룩한 교부들이 찬미하는, 돌로 지은 지성소에서 표상되는 성전이라 불리며, 전례에서는 당연히 거룩한 도읍, 새 예루살렘에 비겨진다. 바로 그 안에서 우리는 이 세상의 살아 있는 돌로 쓰인다.(147) 그 거룩한 도읍이 새로운 세상에서 ‘신랑을 위하여 단장한 신부처럼 차리고’(묵시 21,1-2) 하느님께서 계시는 하늘로부터 내려오는 것을 요한은 보았다.”(148)
757 “Ecclesia etiam, "quae sursum est Ierusalem" et "Mater nostra" appellatur (Gal 4,26); describitur ut Sponsa immaculata Agni immaculati, quam Christus "dilexit, et Seipsum tradidit pro ea, ut illam sanctificaret" (Eph 5,25-26), quam Sibi Foedere indissolubili sociavit et indesinenter "nutrit et fovet" (Eph 5,29)”
757 “‘하늘의 예루살렘’인 교회는 또한 ‘우리 어머니’라고 불리며(갈라 4,26),(149) 순결한 어린양의 순결한 신부로 묘사된다.(150) 그리스도께서는 교회를 ‘사랑하시고 교회를 위하여 당신 자신을 바치신 것은……교회를 거룩하게 하시려는 것이다’(에페 5,25-26). 풀릴 수 없는 계약으로 교회를 당신과 결합시키시어 끊임없이 ‘가꾸고 보살피신다’(에페 5,29).”(151)