가톨릭 교리서 DOCTRINE

가톨릭 교리서

검색 (목차 또는 내용) 검색

PARS PRIMA PROFESSIO FIDEI

교회 교리서
SECTIO SECUNDA: FIDEI CHRISTIANAE PROFESSIO CAPUT TERTIUM CREDO IN SPIRITUM SANCTUM ARTICULUS 9 “CREDO SANCTAM ECCLESIAM CATHOLICAM”
교회 교리서

Ecclesia “mysterium unionis hominum cum Deo”

인간과 하느님의 결합의 신비인 교회

772 In Ecclesia, Christus Suum proprium mysterium tamquam scopum consilii Dei adimplet et revelat: “recapitulare omnia in Christo”(Eph 1,10). Sanctus Paulus unionem sponsalem Christi et Ecclesiae “mysterium [...] magnum” appellat (Eph 5,32). Ecclesia quia Christo tamquam Sponso est unita suo, fit etiam ipsa mysterium. Sanctus Paulus in ea mysterium contemplans exclamat: “Christus in vobis, spes gloriae”(Col 1,27).
772 그리스도께서는 하느님 계획의 목적인 당신의 신비를 교회 안에서 완성하고 계시하신다. “만물을 그리스도 안에서 그분을 머리로 하여 한데 모을 것이다”(에페 1,10). 그리스도와 교회의 혼인 관계를 바오로 사도는 “큰 신비”(에페 5,32)라고 부른다. 교회는 마치 신랑과 결합하듯 그리스도와 결합하기 때문에(194) 이제 교회도 신비가 된다.(195) 바오로 사도는 교회 안에서 이 신비를 보며 이렇게 외친다. “그 신비는 여러분 가운데에 계신 그리스도이시고, 그리스도는 영광의 희망이십니다”(콜로 1,27).
773 In Ecclesia, haec hominum communio cum Deo per caritatem quae “numquam excidit”(1 Cor 13,8), finis est qui ordinat quiquid in ea medium est sacramentale huic connexum mundo qui praeterit. Ecclesiae “compago tota ad membrorum in Christo sanctimoniam dirigitur. Porro secundum "mysterium magnum" illa diiudicatur sanctitas, ubi Sponsi dono respondet Sponsa proprio amoris dono” Maria nos omnes praecedit in sanctitate quae mysterium est Ecclesiae, quatenus Sponsa est non habens maculam aut rugam. Hac de causa, “mariana ratio Ecclesiae petrinam praecedit rationem”
773 교회 안에서 “언제까지나 스러지지 않는 사랑”(1코린 13,8)으로 하느님과 인간들이 이루는 이 일치가 바로, 지나가는 이 세상과 관련된 교회 안의 모든 성사적 도구의 목적이다.(196) “교회의 구조는 온전히 그리스도 지체들의 거룩함을 위해 있다. 이 거룩함은 신부가 신랑의 선물에 사랑으로 응답하게 되는 저 ‘큰 신비’에 따라 측정된다.”(197) 마리아는 티나 주름이 없는 신부와(198) 같은 교회의 신비인 거룩함에서 우리 모두를 앞서 간다. 그러므로 “교회는 베드로적인 차원보다 마리아적인 차원이 앞선다.”(199)