가톨릭 교리서 DOCTRINE

가톨릭 교리서

검색 (목차 또는 내용) 검색

PARS TERTIA VITA IN CHRISTO

교회 교리서
SECTIO SECUNDA DECEM PRAECEPTA CAPUT PRIMUM "DILIGES DOMINUM DEUM TUUM IN TOTO CORDE TUO ET IN TOTA ANIMA TUA ET IN TOTA MENTE TUA" ARTICULUS 1 PRIMUM PRAECEPTUM
교회 교리서

IV. Non facies tibi sculptile...

IV. “너는 어떤 것이든지 그 모습을 본떠서 만들지 마라……”

2129 Iniunctio divina prohibitionem implicabat omnis repraesentationis Dei per manum hominis. Deuteronomium explicat: “Non vidistis aliquam similitudinem in die, qua locutus est vobis Dominus in Horeb de medio ignis; ne forte corrupti faciatis vobis sculptam similitudinem, imaginem”(Dt 4,15-16) cuiuslibet rei. Deus, absolute Transcendens, Se Israel revelavit. “Ipse est omnia” sed simul est “Magnus super omnia opera Sua”(Eccli 43,29-30). “Speciei enim principium et auctor”(Sap 13,3) est.
2129 하느님의 명령에는 인간의 손으로 하느님을 표현하는 모든 것을 금지하는 명령도 포함되어 있다. 신명기는 이렇게 설명한다. “주님께서 호렙 산 불 속에서 너희에게 말씀하시던 날, 너희는 어떤 형상도 보지 못하였으니 매우 조심하여,……어떤 형상으로도 우상을 만들어 타락하지 않도록 하여라”(신명 4,15-16). 이스라엘에게 당신을 계시하신 분은 절대적 초월자이신 하느님이시다. “그분은 ‘전부’이시다.” 그러나 동시에 “그분께서는 그분의 모든 업적보다 위대하시다”(집회 43,27-28). 하느님께서는 “아름다움을 만드신 분”(지혜 13,3)이시다.
2130 In Vetere tamen Testamento, Deus iniunxit vel permisit institutionem imaginum, quae symbolice ducerent ad salutem per Verbum incarnatum: sic serpens aeneus, Arca Foederis et cherubim.
2130 그런데도, 구약 시대부터, 하느님께서는 강생하신 ‘말씀’으로 성취된 구원을 상징적으로 가리켜 주는 형상들을 만들도록 명령하시거나 허용하셨다. 구리 뱀과(61) 계약의 궤와 커룹(cherubim)(62) 등이 그러한 것들이다.
2131 Septimum Concilium Oecumenicum, Nicaeae (anno 787), Verbi incarnati nisum mysterio, contra iconoclastas, cultum iustificavit iconum: illarum Christi, sed etiam illarum Dei Genetricis, angelorum et sanctorum omnium. Per Suam Incarnationem, Filius Dei novam imaginum inauguravit “oeconomiam”
2131 787년 니케아에서 열린 제7차 공의회는 강생하신 ‘말씀’의 신비에 근거하여, 성화상 파괴주의자들에 맞서, 그리스도뿐 아니라 천주의 성모, 천사와 모든 성인의 성화상 공경을 정당화하였다. 하느님의 아들은 인간이 되심으로써 성화상의 새로운 ‘경륜’을 시작하신 것이다.
2132 Cultus christianus imaginum contrarius non est primo praecepto quod idola prohibet. Re vera, “imaginis honor ad exemplar transit” et “qui adorat imaginem, adorat in ea depicti subsistentiam” Honor sanctis imaginibus tributus est reverens veneratio, non adoratio quae soli Deo convenit:
2132 그리스도교의 성화상 공경은 우상을 금지하는 첫째 계명에 어긋나는 것이 아니다. 과연 “성화에 대한 공경은 그 본래의 대상에게 소급되며”(63) “성화를 공경하는 사람은 누구나 그 성화에 그려진 분을 공경하는 것이다.”(64) 성화에 표하는 공경은 존경을 표하는 공경이지 하느님께만 드려야 하는 흠숭이 아니다.
“Imaginibus non exhibetur religionis cultus secundum quod in seipsis considerantur, quasi res quaedam: sed secundum quod sunt imagines ducentes in Deum incarnatum. Motus autem qui est in imaginem prout est imago, non sistit in ipsa, sed tendit in id cuius est imago”
성화를 공경하는 행위는, 성화 그 자체를 공경하는 것이 아니라, 강생하신 하느님을 알아보게 해 줄 뿐이다. 곧, 성화에 표하는 동작은 성화 그 자체에 표하는 동작이 아니라, 나타내고 있는 분께 표하는 동작이다.(65)